2008. június 3., kedd

Bukta

Én alapvetően nem szeretem a buktát, de rá kell jöjjek, hogy a friss bukta verhetetlen. A másnapos meg kész katasztrófa. A boltokban másnaposat lehet kapni. Ennél a receptnél azt gondoltam, hogy milyen sok lesz, aztán rá kellett jöjjek, hogy nem...(24 db) Íme:
Hozzávalók: tésztához: 3dl tej; 2,5 dkg élesztő; 5 ek cukor; 25-25 dkg finom-, rétesliszt 1 mk só; 1 tojás; 10 dkg vaj a lekenéshez kell még kb 20dkg vaj; És a töltelék, mely lehet túró, gesztenye, lekvár stb...
Szokásomhoz híven a hozzávalókat a kenyérsütő géppel dagasztottam, kelesztettem meg. Majd nagyon lisztes gyúrólapra borítottam és 1 cm vastag, 28*42 cm-es téglalap alakúra nyújtjuk és 7 cm-es négyzetekre szabdaljuk. Megtöltjük a töltelékünkkel és feltekerjük. A tepsit le vajazzuk, a többi vajat megolvasztjuk és a buktákat meghempergetjük bele. Majd egymás mellé rakjuk őket szorosan, így oldalra nem, csak felfele tudnak nőni. Így a kész tepsit (25*35 cm-es) még kelesztjük egy kicsit meleg helyen és előmelegített sütőben 165°c-on kb 25 perc alatt készre sütjük.
Ebből a tésztából készül a kakaós tekercs, az aranygaluska, darázsfészek.

Nincsenek megjegyzések: