2008. március 20., csütörtök

King kong palacsinta/ vastag omlett

Erre a receptre a Váncsa szakácskönyvben bukkantam rá. Mikor megcsináltam és megízleltem eszembe jutott, hogy nagynéném ezt készítette sokszor ünnepi ebédként, mert a család imádta, de a receptet nem árulta el. Hát nekem tíz év kellett , mire ráleltem (bár nem kerestem). Íme.

Hozzávalók: 1dkg élesztő (szárítottal nem érjük el ugyanazt a hatást!); 2dl langyos tej; 4ek rétesliszt; 1ek olaj; só; 4db tojás
Töltelékhez: 1cs mirelit spenót; só; szerecsendió; 1 dl tejföl; foghagyma; vaj

A tejben megfuttatott élesztőt simára keverem a a liszttel, sóval, olajjal és a sárgájákkal. Fél órát állni hagyom. Közben a töltelékhez vajon a spenótot felengedjük, belekeverjük tejfölt és izlés szerint fűszerezzük. Az állás után a sárgájás masszát hozzáadjuk a keményre felvert tojásfehérjéhez. Ebből vajon négy nagy lepényt sütök. Megtöltöm a spenóttal, ráteszek semleges ízű sajtot és ráolvasztom. Az ínyencek parmezán sajtot reszeljenek a spenótba.

Nagyon finom és laktató.

Nincsenek megjegyzések: